Het managen van je golfbaan: daar komt soms best wel wat administratie bij kijken. En dat terwijl je natuurlijk liever op de green staat om een balletje te slaan, dan dat je in je stoffige kantoor achter de computer zit. De oplossing zit gelukkig in een kleine ‘hole’; met de juiste CRM-software kun je jouw golfbaan eenvoudig promoten, zonder dat dit een grote tijdsinvestering hoeft te zijn.
CRM-software is een Customer Relationship Manager, die alle data verzamelt over jouw klanten. Software zoals dat van https://www.lime-technologies.nl zijn speciaal ontworpen om het voor jou gemakkelijker te maken om je klantrelaties te onderhouden. Het echte netwerken doe je natuurlijk op de green, maar dan moet je er wel voor zorgen dat je netwerk naar de green blijft komen.
CRM voor golfbanen
Met een CRM die toegespitst is op hedendaagse golfbanen kun je eenvoudig alle informatie over je spelers, coaches, vrijwilligers en ouders op één plek centraliseren. De CRM is volledig aan te passen aan waar jouw behoeftes liggen, en daarmee bespaar je enorm veel tijd en middelen. Die uren kun je mooi besteden aan je swing op de baan.
Overal beschikbaar, zelf op de baan
Je database van spelers, ouders, coaches en vrijwilligers is altijd en overal toegankelijk. Je kunt over alle informatie over elk contactprofiel beschikken wanneer je wil: telefoonnummer, leeftijdsgroep, enzovoort. Je hoeft dus niet meer tussen alle spreadsheets en papieren te rommelen, om de juiste informatie op te zoeken. Met behulp van filters kun je de coaches van de ouders scheiden, of andere cross-criteria gebruiken om specifieke informatie over verschillende doelgroepen op te vragen. Filter je contacten op algemene criteria zoals teampositie of leeftijdsgroep of meer gedetailleerde informatie zoals overwinningen van toernooien of beschikbaarheid voor trainingen.
Je kunt wie je wil met twee muisklikken contacteren met gerichte e-mails. De CRM geeft je ook makkelijk de gelegenheid om meer te delegeren, doordat je bijvoorbeeld je coaches van de baan administrator kunt maken tot hun eigen groepen, en zo kunnen ze zelf studenten contacteren en de trainingstijden organiseren.
Verbeter het lidmaatschap met enquêtes
De spelers die het meest betrokken zijn bij jouw golfbaan kin je makkelijk identificeren met behulp van een CRM-systeem. Je kunt eenvoudig de aanwezigheidslijsten die door de coaches zijn ingevuld laten analyseren en onder hen een poll beginnen om te stemmen voor de beste drive van het seizoen. Zo betrek je je leden en spelers bij het lidmaatschap van de golfbaan, waardoor je het gevoel van verbondenheid versterkt en hopelijk leden stimuleert om zich ook voor komende seizoenen in te schrijven.
Website design
Met CRM-software die speciaal vormgegeven is voor golfbanen heb je geen technische vaardigheden nodig om een moderne website te bouwen. Gebruik de blog van je website om de prestaties van je spelers te presenteren. Plaats de tee time en het wedstrijdschema, of publiceer de club directory om carpoolen aan te moedigen. Alle informatie die je leden zoeken is op één plek te vinden.